Een Helpende Hand Voor Gamers: Ondersteuning Voor Mobiliteit

Overzicht van interessante marketingsites

Een Helpende Hand Voor Gamers: Ondersteuning Voor Mobiliteit

Het probleem

Esports-atleten hebben hun eigen set musculoskeletale problemen. Het begrijpen hiervan zal helpen bij het sturen van de juiste productontwikkeling in de categorie van mobiliteitsondersteuning. Vaak werken twee uiteenlopende dingen synergetisch samen om een gewenst effect te bereiken. In esports vertrouwen spelers op pols- en duimbraces om pijn door overmatig gebruik te voorkomen. De fysieke ondersteuning aanvullen met supplementen kan een effectieve tweeledige strategie zijn voor langdurige ondersteuning, zodat esports-spelers kunnen blijven gamen.

Nena Dockery, wetenschappelijk zakenmanager voor Stratum Nutrition, zei dat esports-spelers vatbaar zijn voor het ontwikkelen van aandoeningen (zoals de Quervain’s tenosynovitis, die de duim en pols beïnvloedt). Deze groeiende bevolkingsgroep is ook kwetsbaar voor dezelfde soorten overbelastingsblessures die kunnen leiden tot osteoartritis (OA). Verder benadrukte ze: “Esports, net als elke andere baan of activiteit die langdurig zitten in één positie inhoudt, kan leiden tot ontstekingen in het zachte weefsel rond de heupen en knieën, wat leidt tot gewrichtsstijfheid en pijn. Overmatig lange tijd in een stationaire zitpositie doorbrengen kan uiteindelijk resulteren in verkorting van spieren, pezen en ligamenten rond de gewrichten – beweging beperken en extra ongemak en stijfheid veroorzaken.” Volgens een studie van Pew Research uit 2020 genieten 43% van de Amerikaanse volwassenen van esports met behulp van een computer, spelconsole en/of mobiele telefoon. Orthopedisch chirurg Pedro Beredjiklian, die gespecialiseerd is in handchirurgie bij Rothman Orthopaedics bij Jefferson Health (in Pennsylvania en New Jersey), verklaarde dat hij een toename heeft gezien in blessures door videogaming, waarvan de meest voorkomende carpaal tunnel syndroom, tendinitis en synovitis (een ontstekingskwestie) zijn. Van alle digitale gewrichten worden duimgewrichten het meest beïnvloed door constant gebruik op gameconsolecontrollers, evenals door te sms’en en te swipen, voegde hij eraan toe.

Wat zegt de wetenschap?

Volgens Charlie Ross, SVP van de Amerika’s voor menselijke gezondheid en voeding bij Aker BioMarine, “is musculoskeletale pijn (pijn tussen spieren en botten) gebruikelijk in competitief gamen, aangewakkerd door herhalende acties en een gespannen omgeving, wat leidt tot minder training en dus verminderde prestaties.” Een studie naar musculoskeletale pijn bij 188 esports-atleten vond dat 42,6% musculoskeletale pijn meldde in de voorgaande week in de rug (31,3%), nek (11,3%) en schouders (11,3%), die de meest voorkomende plekken van ongemak zijn bij gamers (BMJ Open Sport Exerc Med. 2020;6[1]:000799). Verder merkten de auteurs op dat het gemiddelde wekelijkse deelnamevolume aan esports aanzienlijk lager was in de groep die musculoskeletale ongemakken rapporteerde. Heb je nou vragen over hoe je dit kan verhelpen? De experts van Rankedxp helpen je graag verder.

Volgens esportshealthcare.com kunnen kenmerkende veelvoorkomende blessures het resultaat zijn van repetitieve bewegingen bij gamers:

• Muiselleboog is een type tendinopathie van de polsextensoren. Het wordt gekenmerkt door pijn aan de buitenkant van de elleboog tijdens polsbewegingen en grijpen.

• Een andere elleboogblessure is mediale epicondylose, een tendinopathie van de polsflexorspieren, gekenmerkt door pijn aan de binnenkant van de elleboog, bij het buigen van de pols en vingers en het sluiten van de hand.

• Consolegamers kunnen last krijgen van de gamerduim, wat een ten osynovitis is van twee peesscheden van de duim, uitgelegd door esports gezondheidsexperts en chiropractors Cory Csakai, Daniel Carlin en Jordon Centofanti. De pijn zit niet per se in de duim zelf, maar aan de duimzijde van de onderarm en pols, rondom de duim. De grip wordt ook aangetast. In tegenstelling tot muiselleboog en mediale is er bij de gamerduim wel sprake van ontsteking.

Annie Eng, CEO en oprichter van HP Ingredients, wees op ontsteking als een belangrijke factor in de blessures door repetitieve bewegingen bij gamers. “Esports-atleten denken vaak niet na over de biofysische oorzaak van hun pols-, duim- of musculoskeletale ongemakken, dus hier ligt een geweldige kans voor formuleerders om bewustzijn te creëren, de vraag te stimuleren en die vraag te vervullen met geschikte producten.”

GELITA heeft samengewerkt met een gamersacademie in Duitsland om de effecten van gamen op de duim, pols, onderarm en onderrug van esports-atleten te begrijpen, meldde Angie Rimel, marketingcommunicatiemanager bij GELITA. Het team monitort de pijnschaal, reactietijd en snelheidsprestaties (gevalideerde meting met een controller), en de resultaten zullen binnenkort beschikbaar zijn.

Bron: www.rankedxp.com